Fordel

Kundereferencer

Her er et udsnit af vores kunder med udtalelser.

Min og mit teams daglige ledestjerne er at hjælpe IBMs Software Partnere med at realisere deres fulde potentiale. Det indbefatter fx også at lave en skræddersyet salgsuddannelse, der understøtter partnernes behov for at kunne sælge løsninger og værdi for dermed at skabe tilfredse kunder. Man skal kende sine egne begrænsninger, og derfor outsourcede vi opgaven til Center for Salgsstrategi, som løste opgaven på fremragende vis. Det ved vi, fordi vi naturligvis løbende målte og evaluerede på forløbet. Jeg blev positivt overrasket, da en af deltagerne viste mod og omsatte undervisningen i praksis overfor en ny kunde. Resultatet var umiddelbart positivt – og der findes jo intet så motiverende for en adfærdsændring, som når man får umiddelbar positiv respons fra en kunde. Personligt er jeg ikke i tvivl om, at der pt ikke findes bedre salgsuddannelse for Business Partnere i Danmark, der ønsker at træne i løsningssalg – og vi har allerede sælgere på venteliste til næste hold.

Carsten Brock, IBM Country Channel Manager / Se også referencehistorie her

“Many start-ups struggle to generate leads. That hasn’t been a problem for us, but we felt sure that we could increase out win rate if we improved our sales process and capabilities. Christian analyzed our sales methodology, interviewed us and participated in sales meetings to understand our Value Proposition and our customer communication. Based on this, he designed a sales process, build playbooks and taught us how to control the sales process to close more deals, faster”, says Mia Negru, the CRO of 2030 Builders.’

Today, 2030 builders have templates for every phase of the sales process, enabling them to accelerate their sales and rapidly get new salespeople up to speed.

Mia Negru, CRO, 2030 Builders
TDC logo referencer

Min oplevelse af selve kurset (i præsentationsteknik) var rigtig god. Har altid været nervøs for at stå og tale foran en forsamling, om det er så er 10 personer eller 50 personer. Kurset har lært mig nogle gode teknikker i forhold til, hvordan man bygger sin præsentation op. Men også gjort mig opmærksom på, at selv om man er nervøs, så betyder det ikke, at folk kan se det, når man præsenterer. Det har betydet meget – at man under dette kursus har fået feedback på både sin præsentation, men også hvordan man klarer det og det man kan ændre. Så en stor tak herfra til Christian for et rigtig godt kursus

Nikolaj Laursen, Solution Architect, TDC NetDesign
Symantec logo referencer

Christian fra Center for Salgsstrategi har ved flere lejligheder faciliteret workshops hos Symantec, hvor målet først og fremmest har været at få nye kunder. Vi har hver gang opnået rigtig gode resultater, fået ny viden og, ikke mindst, oplevet en engageret konsulent, som har været god til at sparre med alle vores medarbejdere – fra de relativt nyansatte til de meget erfarne. Jeg kan varmt anbefale Center for Salgsstrategis tilgang og ser frem til at arbejde sammen med Christian igen i fremtiden.

Thomas Jakobsen, Channel Sales Manager
BWSC logo referencer

I BWSC har vi med stor succes udbudt Center for Salgsstrategis kursus i Whiteboard Telling til vores medarbejdere. Deltagerne på kurserne, som vi kørte internt i vores hus, var ingeniører og andre teknikere med varierende stillinger som f.eks. specialister, salgsfolk, projektledere og ledere. Kurset har tilbudt deltagerne et frisk pust på præsentationsteknik og personlig fremtoning i kommunikation med deres målgruppe. Kurset består af en god blanding af teoretisk og praktisk læring herunder læring om opbygning af en præsentation og videofilmning af deltagerne. Vi har modtaget meget positive evalueringer fra deltagerne, og det er vores oplevelse, at deltagerne får afprøvet de tillærte teknikker i deres daglige arbejde.

Vibe Grundsøe, HR Consultant, BWSC

Christian er en fremragende underviser. Han formidler sine pointer både levende, klart og inddragende, så man som kursist på en gang føler sig fagligt beriget og i godt selskab. Det er en sjælden kombination hos en underviser! Hans kursus i whiteboard telling giver et sjovt greb til universitetsundervisning, der vækker lysten til at eksperimentere med alternative pædagogiske undervisningsformer. Både Christian og kurset kan varmt anbefales!”

Christina Pontoppidan, Freelance retoriker, om kursus på CBS for CBS undervisere

“We had invited Christian as part of a session on soft skills we were having for the cand.merc International Business specialization and he really exceeded our expectations. The main focus for the session was on sales, and in just about an hour he was able to combine some basic theory with good case examples, providing both our novice students and our more experienced students with new insights to the principles of being a great sales person.

With a confident and very open appearance Christian covered the most important factors in sales; how to gain important customer information through asking quality questions and how to be a good communicator.

There is no doubt that Christian provides an effective course on sales; both for the novice as well as for the more experienced students and we can really recommend him to anyone who wants to get a better understanding of the most important soft skill in business.

Bendik Bryde, cand.merc IBS

Som Direktør for Opus Neo er det essentielt for mig at udvide vores forretning, og derfor fokuserer jeg meget på at udbygge min viden og mine kompetencer. Igennem tiden har jeg været på flere forskellige salgskurser, men ingen har været så givende som Salgets ABC. Tilmed gav det resultater allerede undervejs i forløbet, og jeg er nu ved at lukke en stor ordre, som jeg har kørt ifølge de principper, jeg har lært på uddannelsen. Det var selvfølgelig skønt at få bekræftet, at værktøjerne virker i praksis, og jeg ser meget frem til at anvende min nye viden til at skabe endnu flere resultater for fremtiden.

Jan F. Zeuthen, Direktør, Opus Neo
Materna logo referencer

Jeg mødte Christian Scönström-Lund på en partnerdag hos IBM, hvor Christian underviste i Whiteboard Telling og forståelse for menneskers adfærd. Det var en meget velforberedt og gennemarbejdet præsentation, som blev leveret med ro og et overskud, der virkede overbevisende. Der var ingen tvivl om at Christian kunne sit stof, og han var i stand til at videreformidle det på en interessant og inspirerende måde. Jeg kan anbefale Christian til alle der ønsker at arbejde med deres kommunikation med henblik på at gøre den mere målrettet og nærværende.

Frederik Helweg Larsen, Sales and Market Manager, Materna
Service & Support referencer

Service & Support Forum anvender Center for Salgsstrategi til at levere kurset Whiteboard Telling, der som et åbent kursus giver deltagerne mulighed for at lære teknikker til at præsentere vigtige budskaber, så modtagerne forstår dem. Vores kursister roser kurset og især instruktøren Christian Schönström-Lund for at være stærkt involveret og levere varen uden blot at lire en hyldevare af.

Johnny Jensen, Konsulentchef
EG logo referencer

I EG vil vi kun have toppen af undervisere, og evalueringerne af Christians kurser i Præsentationsteknik og Whiteboard Telling viser, at det er der, han hører til.”

– Dorte Haslev Sørensen, HR Business Partner, EG

“Utrolig effektivt kursus. Christian er en levende underviser, og fantastisk dygtig til at sparre med kursisterne – og ikke mindst til at lære os at sparre med hinanden. Jeg troede faktisk ikke, at man kunne rykke sig så meget på så kort tid, og nu glæder jeg mig til at prøve kurset af i praksis.

Anne Lund, Kundekonsulent, EG
Trustpilot logo referencer

Vi har valgt at samarbejde med Christian fra Center for Salgsstrategi, da vi ønsker et kompetenceløft af vores salgsstyrke ift. en række områder. Ved hjælp af mini-workshops har Christian hjulpet os til:

1. At udbrede vores løsninger til flere forskellige stakeholders i vores kunders organisationer.

2. Forkorte salgsprocessen, og derved frigive mere tid til andre opgaver.

3. Ved hjælp af Prescriptive Selling har vi opnået en større forståelse for vores kunders indkøbsprocesser, og vi har fået input til at integrere de værktøjer, vi har gennemgået på de forskellige workshops.

Vi har været meget tilfredse med Christian og Center for Salgsstrategi, da de leverer skræddersyede workshops efter vores behov, og gør meget ud af at følge op og sikre en god implementering af de værktøjer vi arbejder med. Vi ser meget frem til at fortsætte det gode samarbejde.

Trustpilot
Ferring Pharmaceuticals logo referencer

Jeg havde fornøjelsen af at deltage i kurset Præsentationsteknik med Christian fra Center for Salgsstrategi. Jeg havde på forhånd høje forventninger til kurset, men jeg blev på ingen måde skuffet. Jeg oplevede Christian som en meget levende og yderst kompetent underviser som tog udgangspunkt i vores præsentationer og vores behov. Som en del af kurset fik vi til opgave at integrere forskellige præsentationstekniske elementer i vores originale præsentationer, og det var meget interessant at se, hvordan man med blot et par af Christians redskaber kunne formidle selv de mest tørre emner på en levende og spiselig måde. Jeg kan helt klart anbefale Præsentationsteknik til andre, og uanset hvilket præsentationsniveau man i forvejen befinder sig på, vil man efter min mening få stort udbytte af kurset.

Ulrich Høgstedt, Research Scientist and PhD Student, Ferring Pharmaceuticals
Intravision logo referencer

Jeg har tidligere været ansat hos IBM og har derfor gennemført “Global Sales School (GSS)”, som er IBMs interne salgsuddannelse – en salgsuddannelse, som vel at mærke regnes blandt verdens bedste. Derfor var jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skulle kaste mig over endnu en salgsuddannelse, men Center for Salgsstrategi var i stand til at levere en betragtelig merværdi, som forøgede mine evner som sælger. Noget af det bedste ved undervisningen var, at jeg fik værktøjer til at finde nye kunder, som jeg nu bruger med succes i mit daglige arbejde.
Derudover udarbejdede jeg på baggrund af uddannelsen en account plan for mit salg det næste halve år, og det betyder, at jeg har en helt klar plan for, hvordan jeg når mine mål.

Jeannie Overgaard, Software Account Manager, Intravision
Theilgaard-Mortensen logo referencer

Center for Salgsstrategi har skræddersyet et salgsfokuseret forløb for Theilgaard Mortensen, som har hjulpet os med at definere vores Value Proposition og skabe indsigt hos vores kunder. Vi har været yderst tilfredse med forløbet, som har været defineret af en oprigtig interesse i vores forretning, en solid, forskningsbaseret tilgang og, ikke mindst, en engageret og seriøs underviser.

Charlotte Brix Borg, Chief Marketing Officer, Theilgaard Mortensen
Xact logo referencer

Jeg har haft Christian Schönström-Lund fra Center for Salgsstrategi som salgscoach igennem de sidste par måneder og har været yderst tilfreds med forløbet. Christian har en masse gode skabeloner til forskellige salgssituationer, og det skaber hurtige resultater, fordi jeg lynhurtigt har kunnet tilrette de skabeloner til forskellige salgssituationer som fx min personlige introduktion samt scripts til mødebooking og kvalificering af nye opportunities. Derudover var det meget værdifuldt, at Christian har et stort kendskab til IT branchen, hvilket gav stor værdi i vores samtaler omkring min virksomheds udfordringer og muligheder. Afslutningsvis vil jeg nævne Christians tilgang til salg via relationer, der har betydet, at jeg nu i samarbejde med mine kolleger er begyndt at finde nye opportunities hos eksisterende kunder og så småt er kommet i gang med at finde helt nye kunder via vores kunders relationer. Christian har mine bedste anbefalinger som coach og forretningsrådgiver.

Flemming Y. Lynggard, Salgschef, Xact
Semaphor logo referencer

Center for Salgsstrategi udarbejdede en skræddersyet Whiteboard Telling præsentation til os, som simpelt og overbevisende gennemgår, hvordan vi løser de udfordringer, som vores kunder ofte står overfor. Hos Semaphor har vi specialiseret os i at simplificere tilgang til information, men det er i sagens natur en teknisk opgave, og det kan ofte være komplekst at forklare, hvordan vi går til veje. Ved hjælp af en meget visuelt orienteret præsentation på whiteboard er vores budskab nu blevet klarere og letforståeligt. Men før vi kunne bruge præsentationen i praksis, brugte vi en halv dag på at øve sammen med Center for Salgsstrategi. Selv om det i starten virkede som en større opgave at få præsentationen på rygraden, var jeg overrasket over, hvor let det egentlig gik. Vi øvede præsentationen ved at inddele den i fire, og efter at have gennemgået hver del nogle gange sad hele præsentationen faktisk i skabet første gang jeg prøvede den af i sin fulde længde.

Tobias Fonsmark, CEO, Semaphor
Audionova logo

“Hos AudioNova ønskede vi at øge salget i vores svenske butikker. En af metoderne var salgstræning af vores audionomer, og i valget af leverandør var en af vores største bekymringer, hvorvidt denne leverandør kunne få vores audionomer i at se det positive i salg. Center for Salgsstrategi løste opgaven på fornemste vis, og tilbagemeldingerne fra audionomerne var yderst positive. De lagde vægt på, at instruktørerne både havde sat sig godt ind i vores forretning, og at uddannelsen var baseret på forskning. Resultatmæssigt er vores gennemsnitlige salgspris steget tilfredsstillende over en intens periode. På baggrund af disse resultater ser vi frem til at fortsætte samarbejdet med Center for Salgsstrategi, og vi kan varmt anbefale den salgstræning, de har leveret.”

Reda Møller Midjek, Business Development Manager, Audionova

“At our DevSummit23 in Copenhagen Christian held a very inspirational speak to our Managing directors and head developers in our Tech and Consulting companies. His survey and interviews with representatives from our company he did before the lecture, made it all very relevant despite the diversity in the audience. It is very easy to be product-focused when developing in tech, and this is where Christian managed through the value based salesprocess to show the importance of having focus on the customers and their behaviour.”

Halvor Sewell Aspaas, MD Tech Division & Consulting Division
KPMG logo referencer

Tak for en inspirerende dag; jeg var helt høj, da jeg gik derfra! Koblingen mellem kommunikation og den videnskabelige vinkel fra hjerneforskningens verden gjorde, at det ikke blev for “sælgeragtigt”. Jeg er imponeret over, så meget du involverede dig – det er rigtig rart at have en underviser, der ikke bare lirer en hyldevare af!

Christine Dalager, Personal Assistant, KPMG
Nets logo referencer

Jeg er MEGET imponeret over Christians (underviseren) måde at formidle kursets indhold på. Han har en enorm viden om, hvordan vores hjerner påvirkes af de små ting vi tegner/skriver på et whiteboard, og hvor vigtigt det er at holde orden i fortællingen og gøre den personlig for at fange og fastholde modtagerens interesse. Kan varmt anbefale dette kursus til alle der har brug for at sælge sit produkt/ide. Det er jo i virkeligheden det vi prøver på hver gang vi slår en streg på et whiteboard.

Helle Haug, Service Delivery Manager, Nets
Garmin logo referencer

In late 2012 I participated in a full day seminar in “Whiteboard Telling” taught by Christian. I found Christian as well as the topic to be extremely inspiring and in his honest and direct way he quickly showed that even an old dog like me can still be taught some new tricks. I recommend everyone who works regularly with presentations, especially sales presentations, to participate in one of Christians seminars.

Kenneth Aabenhus, Managing Director, Garmin Danmark
Lindeblad logo referencer

Vi har haft Christian ude til 2 workshops, hvor vi ønskede at øge vores salg. Allerede efter 2 uger stod vi med 3 konkrete tilbud på lidt over 150.000 kr. Den store forskel for os lå i, at Christian formåede hurtigt at afkode vores kultur og meget stærke overbevisning om, at salget handler om at skabe relationer. På første workshop var det tydeligt, at alle tog ejerskab for selv at skride til handling. Det at tage kontakt til kendte og endnu ikke kendte kunder blev afdramatiseret, og alle købte ind på måden at gøre det på. Så kom han tilbage ca. 2 uger senere og bar os igennem de første opkald. Vi fik feedback på samtalerne, og jeg kan se, at vi i dag har løftet vores niveau markant. Vi har fået bedre bundlinje, flere og stærkere relationer, og vi har som medarbejdere alle udviklet os. Ret gode resultater – specielt set i lyset af, at det skete på 2 workshops

Jacob Lindeblad, Direktør
Convergens logo referencer

At deltage på Salgets ABC har gjort det muligt for mig, at tage en helt nyt ansvar for min egen indsats i salgsrelaterede aktiviteter. Den nye bevidsthed jeg har opnået i løbet af undervisningsforløbet har desuden gjort, at jeg p.t. er igang med at redefinere salgsprocessen i Convergens, for herved at gøre det mere transparent overfor resten af virksomheden hvordan vi arbejder med salg. Efter hver undervisningsdag har jeg kunne tage elementer med hjem, og implementere disse i mit daglige arbejde, hvilket har gjort at jeg har haft effekt af kurset fra første dag.

John Johansen, Salgs- og marketingchef, Convergens
Motus logo referencer

Som direkte resultat af mine erfaringer fra uddannelsen har jeg indenfor de første 20 arbejdsdage afholdt 11 møder, booket yderligere 7 og lukket 4 konkrete ordrer. Uddannelsen har givet mig en forøget grad af professionalisme og større tillid hos kunden, i og med at jeg er blevet bedre til at afdække kundernes behov og vise dem, at jeg kan honorere et samarbejde på en professionel og struktureret måde

Ulrik Saxkjær-Ahmed, Key Account Manager, Motus
Nohau logo referencer

Det var fantastisk at opleve, hvordan Christian fokuserede på min situation og brugte det til at tilpasse undervisningen, så vi kom ind til sagens kerne langt hurtigere.Det gav et effektiv kursus, der gav mig nogle helt konkrete eksempler, som jeg nu har optimeret og implementeret i min egen unikke salgsproces.Ved at træne teknikkerne i praksis i undervisningen, undgik Christian at gøre kurset for teoretisk, og det gav en fantastisk effekt at have prøvet teknikkerne inden mødet med kunderne. Den sparring som fulgte med de praktiske prøver var guld værd, uanset om det mig selv eller en medkursist der havde siddet i den varme stol.Takket være Salgets ABC har jeg været i stand til at udvikle en effektiv salgsproces fra bunden af, som jeg allerede dagen efter kursets afslutning kunne tage i brug.

Anders Pedersen, Account Manager, Nohau