Prospecting

Prospecting

Få nye kunder og accelerer jeres mersalg ved at fokusere jeres interne salgskultur. I denne workshop sætter vi fokus på dine sælgere som en homogen enhed og giver dem en fælles værktøjskasse, der gør dem i stand til at arbejde fokuseret gennem hele salgsprocessen.

De gode salg starter indefra

At etablere en salgskultur, hvor i konsekvent arbejder på at forøge jeres mersalg og tiltrække nye kunder, er en af de hurtigste og mest effektive måder at arbejde med salgsoptimering.

En fælles retning og salgsmetode på tværs af virksomheden skaber troværdighed i kundens øjne og er med til at højne værdien af jeres brand og produkt. Resultatet er ikke en optimering af selve salgsprocessen, i form af tid og ressourcer, men ofte også en mindre udfordrende dialog med kunden.

Af alle vores workshops er det denne, der giver det hurtigste resultat. Over to dage med en uges mellemrum lærer i bl.a. hvordan i:

  • Segmentere jeres kunder og koncentrere jer om de mest indbringende
  • Anvender Social Selling og blive bedre til at bruge telefonen som salgsværktøj
  • Skrive korte og effektive reklamemails til eksisterende kunder
  • Præsentere jer selv og jeres virksomhed på en personlig og overbevisende måde
  • Etablere nogle fælles metoder og processer for de forskellige steps i salgsprocessen

Denne workshop er for jer der savner en fælles retning og nogle veletablerede processer for jeres salgsafdeling. Vi tager udgangspunkt i jeres nuværende situation og holder dem op imod jeres forretningsmål. Derudfra skræddersyr vi workshoppen, så jeres sælgere går derfra med metoder og værktøjer, der understøtter jeres salgsstrategi.

Jeg vil gerne vide mere.

Book et 20 minutters online møde med Christian Schönström-Lund

Her kan du se, hvordan bl.a. konsulentvirksomheden Lindeblad og Symantec har anvendt workshoppen i deres hverdag

Symantec logo referencer

“Christian fra Inspired Communication har ved flere lejligheder faciliteret workshops hos Symantec, hvor målet først og fremmest har været at få nye kunder. Vi har hver gang opnået rigtig gode resultater, fået ny viden og, ikke mindst, oplevet en engageret konsulent, som har været god til at sparre med alle vores medarbejdere – fra de relativt nyansatte til de meget erfarne. Jeg kan varmt anbefale Inspired Communications tilgang og ser frem til at arbejde sammen med Christian igen i fremtiden.”

Thomas Jakobsen, Channel Sales Manager Se også referencehistorie her

Min og mit teams daglige ledestjerne er at hjælpe IBMs Software Partnere med at realisere deres fulde potentiale. Det indbefatter fx også at lave en skræddersyet salgsuddannelse, der understøtter partnernes behov for at kunne sælge løsninger og værdi for dermed at skabe tilfredse kunder. Man skal kende sine egne begrænsninger, og derfor outsourcede vi opgaven til Inspired Communication, som løste opgaven på fremragende vis. Det ved vi, fordi vi naturligvis løbende målte og evaluerede på forløbet. Jeg blev positivt overrasket, da en af deltagerne viste mod og omsatte undervisningen i praksis overfor en ny kunde. Resultatet var umiddelbart positivt – og der findes jo intet så motiverende for en adfærdsændring, som når man får umiddelbar positiv respons fra en kunde. Personligt er jeg ikke i tvivl om, at der pt ikke findes bedre salgsuddannelse for Business Partnere i Danmark, der ønsker at træne i løsningssalg – og vi har allerede sælgere på venteliste til næste hold.

Carsten Brock, IBM Country Channel Manager / Se også referencehistorie her